Startsida / Inlägg

Svenskt ekomärke hamnar på lyxsajten Net-a-porter

av Petra Weiss

NE_NightCream_flower2Det svenska ekologiska hudvårdsmärket Estelle & Thild tar nu klivet ut på high end-marknaden och ska börja säljas på den exklusiva sajten NET-A-PORTER. Sedan starten 2009 har märket lanserats på flera globalt kända butiker som Le Bon Marché i Paris och Selfridges i London och blivit mäkta populärt för sina produkter som är fria från tillsatser som parabener och mineraloljor.

Bakom märket står Pernilla Rönnberg som startade Estelle & Thild när hon började reflektera över sina döttrar Estelle & Mathildes framtid och världen de växer upp. I samråd med ett team av experter skapade hon då en serie produkter med extrakt och oljor från naturen där samtliga är ekologiskt certifierade av Ecocert.

Net A-Porter lanserades i juni 2000 och är utan tvekan den ledande onlineshopen inom lyxvaror med märken som Chloé, Marc Jacobs, Burberry Prosum, Miu Miu och Stella McCartney. Förra året började man även sälja skönhetsprodukter.

Skärmavbild 2014-02-25 kl. 13.24.45
Skönhetsredaktörerna
Agneta Elmegård Beauty Oscar Chanel digital adventskalender ekologisk hudvård Estée Lauder hudvård Hållbarhet L'Oréal Lancôme Lush Makeup nagellack nischparfym parfym Scandibeauty solskydd sulfatfritt schampo The Body Shop Weleda
  • Tjänstgörande redaktörer: Joakim Ottosson , Jenny Åsell och Elvira S Barsotti
  • Chefredaktör, vd och ansvarig utgivare: Lena K Samuelsson
  • Stf ansvarig utgivare: Martin Schori
  • Redaktionschef: Karin Schmidt
  • Besöksadress: Västra Järnvägsgatan 21, Stockholm
  • Org.nr: 556100-1123
  • Momsregistreringsnr: SE 556100-112301
  • Kontakt: förnamn.efternamn@aftonbladet.se
  • Aftonbladet Plus Kundcenter: tipsa@aftonbladet.se
  • Telefon växel: 08 725 20 00
  • FÖLJ OSS

© Aftonbladet Hierta AB