Startsida / Inlägg

Ardell – nya lösögonfransar på den svenska marknaden

av Agneta Elmegård, Aftonbladet
Ardell har sin största produktion av fransar i Indonesien och KIna. Företaget startades 1971 av Arnold Miller som också grundade hårvårdsmärket Matrix
Ardell har sin största produktion av fransar i Indonesien och KIna. Företaget startades 1971 av Arnold Miller som också grundade hårvårdsmärket Matrix

Sitter på Daisy Beautys skönhetskonferens i Rom. Det är 23 grader ute och det är en härlig sensommar feeling utanför hotellet Ambasciatori Palace

Först ut är på Daisy Beautys konferens är J Nordströms Handels och det är Arvid Nordström.

Just ögonfransbranschen har varit hårt utsatt när det gäller handeln av äkta hår och minkpäls. Detta är något som Ardell har försöker kontrollera genom att ha egna fabriker och producenter som de har kontroll över.

Ardell har även läppstift och makeup i sitt sortiment
Ardell har även läppstift och makeup i sitt sortiment

”För oss är det viktigt att allting är schysst och vad det gäller Ardells så har de bra kontroll på hur håret har införskaffats, dvs, att kvinnorna som har låtit raka av sitt hår ska ha fått betalt och att de ingår i err Fair Trade koncept”, säger Arvid Nordström.

I Ardells nya franssortiment finns tre nyheter:

Wispers är det största just nu. Det är fransar som  öppnar ögonen extremt bra. De är korsade i sin uppbyggnad och ger mycket volym. Priserna ligger på 99 kr

Faux Mink: är syntetfransar som ska efterlikna minkfransar.

Flawless: mer glamour gjorda på Remy (indiskt fair trade hår…ska det vara) Det har varit lite snack och Arvid Nordström menar att de har en öppen dialog om att allt går schysst till.

Magnetics lashes: 6 – 8 magneter istället för 2 magneter. Kläms fast på dina egna fransar och lanseras kring årsskiftet.

J Nordströms Handel startade 1985 med Mavala och en 2017 23 anställda . 25 varumärken och omsätter 90 miljoner, Bronnley, Maja, Vittra Pink Sugar, True organics anatomicals China Glaze, Seche, Collistar , Fiberwig, Mavala, Talika Tokyo Matsuge.
J Nordströms Handel startade 1985 med Mavala och en 2017 23 anställda . 25 varumärken och omsätter 90 miljoner, Bronnley, Maja, Vittra Pink Sugar, True organics anatomicals China Glaze, Seche, Collistar , Fiberwig, Mavala, Talika Tokyo Matsuge.

Företaget har också ett gäng olika mascaror som ligger runt 169  – 189 kr.

Läppsortimentet består av  både glansiga och matta färger. Alla produkterna är väldigt bra och har hög pigmentering. De är dessutom kissproof”, lovar Sofie Skoglund, försäljningschef på J Nordströms handel.

Screen Shot 2017-10-20 at 15.19.44

Skönhetsredaktörerna
Agneta Elmegård Chanel digital adventskalender ekologisk hudvård ekologisk parfym Estée Lauder hudvård Hållbarhet L'Oréal Lancôme Lush Makeup nagellack nischparfym parfym Scandibeauty solskydd sulfatfritt schampo The Body Shop Weleda
  • Tjänstgörande redaktörer: Frida Westergård, Love Isakson Svensén och Fred Balke
  • Chefredaktör, vd och ansvarig utgivare: Lena K Samuelsson
  • Stf ansvarig utgivare: Martin Schori
  • Redaktionschef: Karin Schmidt
  • Besöksadress: Västra Järnvägsgatan 21, Stockholm
  • Org.nr: 556100-1123
  • Momsregistreringsnr: SE 556100-112301
  • Kontakt: förnamn.efternamn@aftonbladet.se
  • Aftonbladet Plus Kundcenter: tipsa@aftonbladet.se
  • Telefon växel: 08 725 20 00
  • FÖLJ OSS

© Aftonbladet Hierta AB