Efterlysning: Är du en torris?

Svenska Evy Tecnologys senaste produkt använder en medicinskt beprövad teknik för att öka fuktighetsnivåerna i huden

Svenska Evy Tecnologys senaste produkt använder en medicinskt beprövad teknik för att öka fuktighetsnivåerna i huden. Var med och testa den nya produkten. 100 ml till ett värde av 219 kr

 

EVYs medicintekniska grundformula som finns i alla deras produkter skyddar och efterliknar hudens naturliga barriär. Formulan lägger sig i det översta hudlagret där den bildar ett membran som inte försvinner vid tvätt utan sitter kvar upp till sex timmar.

EVY Daily Repair Mousse  är berikad med mjukgörande och fuktbevarande ämnen som urea, allantoin, caprylic capric och E-vitamin. Som alla EVY produkter är den helt fri från konserveringsmedel, parfym och rekommenderas av hudläkare.

Vill du bli vår testperson och kan tänka dig vara med på bloggen och recensera produkten? Gå in på vår facebooksida och gilla oss och skriv varför just du vill vara med i testet. Eller tryck på kontakt knappen i headern och beskriv dina hudproblem.

Tack för hjälpen!

Wella International Trend Vision Awards 2018

Årets globala Trend Vision Awards för Wellas frisörer gisk av stapeln i Lissabons kommersiella lokaler.

Årets globala Trend Vision Awards för Wellas frisörer gick av stapeln i Lissabons kommersiella lokaler.

Idag var det dags för finalen i Wellas International Trend Vision Awards i Lissabon med 76 länder representerade. Två frisörer från varje land fanns på plats och för Sveriges del var det Martin Johansson från Hårgänget  i Stockholm och Linda Schuster från salong Etage i Karlskrona.

Ryssland tog hem segern i kategorin Creative och Australien vann segern i Colour.

Men svenskgänget var trots allt nöjda med laginsatsen. De  åtta olika teamen skulle tolka uppgiften ”Instagram Vintage”. Och vet ni vad? Swagen är tillbaka, fast i lite busigare tolkning!

Jag känner mig nöjd och glad utifrån de förutsättningarna vi fick, Men trött”, säger Linda  Schuster efter visningen.

Sveriges bidrag i Wellas International trend vision Awards 2018

Sveriges bidrag i Wellas International trend vision Awards 2018

Även Martin tyckte att helgens tävling hade gett honom mycket.

Det jag tar med mig härifrån  är hur viktigt det är att samarbeta, ge och ta och att jobba för en idé tillsammans. Men det bästa var nog alla föredragen vi fick chans att lyssna till. Det har lärt mig mycket.”, säger Martin Johansson.

IMG_0698

IMG_0688

IMG_0693

IMG_0703

IMG_0697

Den här looken var en av mina favoriter. Gillar megavågen och den tyglade luggen som för tankarna till 40-talet

IMG_0705

IMG_0701

 

IMG_0702

IMG_0700

IMG_0682

Martin Johanson från Hårgänget i Stockholm vann den svenska uttagningen och priset var att komma till Lissabon och få delta på den här team-tävlingen i Lissabon. Linnea Öst, Skönhetsredaktör på Tara var på plats i Portugal.

IMG_0683

Linda Schuster från Etage i Karlskrona vann den Svenska coloristuttagningen som Wella arrangerade. Tyvärr blev det ingen vinst i Lissabon men en erfarenhet rikare.

IMG_0687

 

Backstage på Wellas trendvisning i Lissabon

IMG_0420

Just nu pågår den internationella tävlingen Wella Trend Vision Award 2018 i Lissabon. Man tävlar i lag.

Just nu har jag fått tillfället att gå in backstage på Wellas Internationella trendvisning i Lissabon.

IMG_0417

Martin Johansson ska snart börja jobba med att tolka mentorernass uppgifter, tävlingsmomentet delas ut  strax innan kvällen är slut

Åtta team med tio tävlande i varje lag gör upp om olika typer av vinster bland annat hur man arbetar i team och hur man arbetar digitalt med sociala medier, och det är 68 tävlande. Sverige har två deltagare med. Martin Johansson från Hårgänget och Linda Schuster från Etage i Karlskrona.

”Vi har fått uppgifter utdelade som ett team och jag fick i uppgift att bleka min modell i tre olika steg. Sedan tar kreatörerna över. Vi är deltagare från hela världen” berättar Linda Schuster från Etage, som vann Wellas tävling i Sverige tillsammans med kollegan Martin Johansson i morgon är den stora finalen. Häng med!

Linda Schuster ingår i team två och har hand om färgningen

Linda Schuster ingår i team två och har hand om färgningen

IMG_0519

Darren Ambrose är en av Wellas top 5 kreatörer och en av 16 mentorer som leder de tävlande fram till stordåd. ” Den här tävlingen handlar om att kunna arbeta i team för det är det du måste göra i stora shower och modeveckor. Det är aldrig bara en enmansshow, säger Darren

En svenska till deltar i International Trend Vision Award i Lissabon Sanya Keränen från Nikita Hair i Oslo

En svenska till deltar i International Trend Vision Award i Lissabon Sanya Keränen från Nikita Hair i Oslo. Kristine Larson är norska och kommer från Hairmagazine

IMG_0386 IMG_0390 IMG_0406 IMG_0407 IMG_0411 IMG_0420 IMG_0422 IMG_0424 IMG_0427

Bianca Ingrosso släpper eget makeupmärke – Caia Cosmetics

Bianca Ingrosso släpper ett eget makeupmärke den 20 november 2018. Caia Cosmetics. Foto: Magnus Sandberg/Aftonbladet

Fansen kommer att bli glada! Bianca Ingrosso släpper ett eget makeupmärke den 20 november 2018. Caia Cosmetics. Foto: Magnus Sandberg/Aftonbladet

Det började med en parfymlansering för knappt ett år sedan. Nu har Bianca Ingrosso fått mersmak och tar steget fullt ut och gör en Kylie Jenner – hon släpper en egen makeupserie – Caia Cosmetics. Den 20 november lanserar Bianca Ingrosso brett via sina digitala kanaler och märkets instagramkonto tre veckor innan lansering redan drygt 17000 följare.

Make-up har ända sedan jag varit liten varit ett av mina största intressen. Mina följare frågar mig dagligen om min make-up och vilka produkter jag använder. Nu är det dags att ta steget fullt ut och skapa de produkter som mina följare efterfrågar och jag saknar, skriver hon i ett pressmeddelande till redaktionen

Bianca Ingrosso nämner också att hon åkt Europa runt för att hitta kvalitativa fabriker som ska tillverka hennes makeupmärke och hon ser framför sig att ”CAIA kommer bli ett varumärke av högsta internationella klass och framöver ska vi lansera i många länder”.

Produkterna beskrivs i termer som ”ikoniska make-up produkter av högsta kvalitet”.

”Jag har satt ribban extremt högt vad gäller kvalitet. Utvecklingsarbetet har tagit enormt lång tid”, skriver hon.

Screen Shot 2018-11-01 at 10.39.08

Teamet bakom Caia Cosmetics är gamla rävar som Jesper Matsch, Vanessa Lindblad och Mikael Snabb

Teamet bakom Caia Cosmetics är gamla rävar som Jesper Matsch (grundare av Recipe for men), Vanessa Lindblad och Mikael Snabb.

Vilka deodoranter är bäst? Inslag i AB Morgon

abmorgon.42

I dag pratade Alexander Catalan och jag deodoranter kontra antiperspiranter i Aftonbladet Morgon.

 

dag pratade jag och Alexander Catalan om skillnaderna mellan  antiperspiranter och deodoranter och vilka som är våra favoriter. Jag reder också ut myterna kring deodoranter och berättar vilka alternativ det finns och vilka som funkar och inte. Inslaget kan ni se på Aftonbladet Morgon via den här länken. 

På Skönhetsredaktörerna.se har vi tidigare gjort tester av deodoranter i omgångar och det är ett ämne som engagerar för det är en av de vanligaste frågorna i mejlboxen till oss. Här kan du läsa vårt förra deodoranttest och ett äldre inlägg om top fem favoriter.

Potassium Alum är okej i naturliga deodoranter. Det är ett salt som är basiskt. Citric acid ester också. Alunsalt är ett okej salt (lågt ph) som inte ska förväxlas med aluminiumklorid. Mycket att hålla reda på alltså!

abmorgon.11

Jag förklarade vad det finns för alternativ om man inte vill använda aluminiumkloridbaserade antiperspiranter. Som goda bakterier i deodoranter exempelvis.

deo47

I inslaget avslöjar jag min absoluta favorit…

Manasi7 nytt indiemärke från Sverige

Manasi7 har ett genomgående hållbarhetstänk såsom spårbarhet, förpackningsfilosofi och lågskalighet

Manasi7 har ett genomgående hållbarhetstänk såsom spårbarhet, förpackningsfilosofi och lågskalighet

Manasi 7 är ett nytt intressant indiemärke startat av makeup-artisten Susanne Manasi Persson.
I sin produktportfölj har hon fram tills idag 23 olika makeupprodukter.
Susanne Manasi Persson tillverkar i Italien och det har tagit tre år att ta fram. I framtagning av produkterna har hållbarhet och småskalighet varit centralt, förklarar Susanne.
Manasi är mitt indiska namn och 7:an står för det manifestet som jag tagit fram och följer och det betyder allt från att det är etiskt, hållbart, spårbart och lågskalig framställt”, berättar Susanne Manasi Persson på pressmötet.
Jag gör det i väldigt små batcher, jag gör 1000 produkter åt gången och de flesta producenter vill inte göra så få produkter”, förklarar Susanne.

Manasi7 Finns sedan tidigare på Goop, Colette och nu på NK. Produkterna är fria från onödiga kemiska ingredienser, men Susanne berättar att vissa av pigmenten är kemiskt framställda i laboratorium för att bli extra poppiga och färgstarka. På presslunchen kommer ämnet spårbarhet och arbetsförhållande i mica-gruvor upp.

”Det sociala ansvaret är viktigt för mig och jag vill ha insyn och garantier för att all tillverkning går schysst till. Det ska vara hållbart i alla led. För mig är hållbar konsumtion det som driver mig. Jag vill jobba småskaligt. Mina produkter innehåller dessutom bivax. Bivax är bra för miljön. Då hjälper vi bina och mångfalden, förklarar hon.

Susanne Manasi Persson har tagit fram Manasi eftersom hon ville ha kontroll över produktionen

Susanne Manasi Persson har tagit fram Manasi7 eftersom hon ville ha kontroll över produktionen och hade krav på lågskalig produktion. ”Jag vill ha så lite syntetiska ingredienser så möjligt och det är ett personligt etiskt ställningstagande att jag vill ha något som gör nytta på huden samtidigt”, säger Susanne Manasi Persson

Den senaste produkten som Manasi7 har släppt är mascaran, ”den separerar fransarna och är enkel och fin att jobba med,” berättar Susanne.

Förpackninsstrategin är noga genomtänkt och de produkterna som är plastförpackkade är plasten inte från petroliumindustrin utan tillverkad av andra källor

Förpackninsstrategin är noga genomtänkt och de produkterna som är plastförpackkade
är plasten inte från petroliumindustrin utan tillverkad av andra källor.

Susanne Manasi Persson erkänner att det var svårt att hitta en producent som bara gör 1000 produkter åt gången. När de är slutsålda beställer hon 1000 nya! Inget ska förfaras eller slängas.

Stjärnkocken Sayan Isaksson hade gjort maten som såg ut som konstverk

Stjärnkocken Sayan Isaksson hade gjort maten som såg ut som konstverk

Vad är ett indiemärke? Ett indiemärke är ett makeup- eller hudvårdsmärke som för det mesta kommer från en privat aktör som inte har något stort bolag bakom sig som pumpar in stålarna. Det finns fler parametrar. Oftast finns det ett hållbarhetstänk eller etiska ställningstagande kopplade till produkterna eller en speciell filosofi. En indieprodukt går heller inte in i en storskalig produktion. Den dagen de gör det slutar det att bli en indieprodukt. Det kan liknas vid nischdofter, men flera av de trendiga nischdofthusen har kanibaliserats av stora aktörer, så som Byredo (ägdes tidigare av GAP och numer av Manzanita Capital) och By Killian (LVHM)…

Mansi 7 ger ut en ekologisk olja också.

Mansi 7 ger ut en ekologisk olja också.

”Slow är den som är viktigast, för det minskar miljöpåverkan och bara för att det är ekologiskt behöver det inte vara tråkiga färger.

”Slow är den punkten i min tillverkning som är viktigast, för det minskar miljöpåverkan och bara för att det är ekologiskt behöver det inte vara tråkiga färger”, konstaterar Susanne Manasi Persson.

Priserna ligger på  39 euro till 65 euro beroende på produkter.

Minoriteter uppmärksammade på Beijings modevecka

 Niu A Ga Kollektion på China Fashion Week i Beijing

Niu A Ga kollektion på China Fashion Week i Beijing Foto: AFP

Det är tvära kast i modevärlden. I går var det modevecka i Nigeria. Idag tar vi oss till Beijing och Kinas modevecka. I år hade designerna inspirerats av minoriteter och visade upp hyllningskollektioner till de olika minoriteterna i det gigantiska landet i öster. Bland andra Miao minoriteten  i södra Kina som uppgår till 7,4 miljoner människor. Miao har sitt eget tal- och skriftspråk.

Screen Shot 2018-10-26 at 13.45.37

Screen Shot 2018-10-26 at 13.42.32

Miao minoritetens festkläder tolkade av A Niu A Ga på Kinas modevecka i Beijing. Foton från TT

Screen Shot 2018-10-26 at 13.43.35

Screen Shot 2018-10-26 at 13.47.22

Färgstarkt på Lagos Fashion Week i Nigeria

Bild från TT. Modeveckan i Lagos. Designern Cynthia Abila visade upp en mix av moderna och traditionella kläder.

Bild från TT. Modeveckan i Lagos. Designern Cynthia Abila visade upp en mix av moderna och traditionella kläder.

Det är freeedag! Det betyder tittgdis på bloggen! Just nu pågår Lagos Fashion Week för fullt i Nigeria. Det är vårens kollektioner spring 2019 som visas i huvudstaden Lagos. Här får ni det bästa från Nigerias modescen just nu!

 

Fruche visade upp välskräddad elegans på Lagos Fashion Week Foto: AFP

Fruche visade upp välskräddad elegans på Lagos Fashion Week Foto: AFP

 

Cynthia Abila visar under lagos fashion week. Bild från TT

Cynthia Abila visar under lagos fashion week. Bild från TT

Screen Shot 2018-10-26 at 13.34.58

Designern Hephzibah har inspirerats av japansk origamikonst

Backstage på Nigeras modevecka i Lagos. Foto. AFP

Backstage på Nigeras modevecka i Lagos. Foto. AFP

Designerhuset Hephzibah i härlig 70-talsvibe Foto AFP

Designerhuset Hephzibah i härlig 70-talsvibe Foto AFP

Saké och melass – nya japanska innovationer i hudvård

Sake, bra för huden? Bild från Getty

Sake, bra för huden? Bild från Getty

Saké och melass, ny J-beautyingrediens?

På skönhetsmässan In Cosmetics Asia  i Bangkok nästa helg presenterar det japanska ingrediensföretaget Ichimaru Pharcos en ny hud- och hårvårdsingrediens ”Wamino-BonBon” som ska vara extremt återfuktande och ha en speciell struktur som gör den lättapplicerbar.

Wamino-BonBon är en kombination av ”Sake Lees” som är ett känt högkvalitativt japanskt risvin (saké) och melass från det japanska traditionellt framställda sockret ”Wasanbon”. Redan på 70-talet blev saké och fermenterat ris känt i SK ll produkter som regenererande ingrediens.

Namnet Wamino-BonBon är en tungtwistande kombination av ”Wamino”, där amino kommer från ”aminosyra”  och ”Wa” refererar till japanska traditioner och ”bonbon”, betyder ”sött godis” – det vet ju alla?
Ingrediensföretaget Ichimaru Pharco är känt inom J-Beauty för att tillverka och uppfinna ingredienser sprungna ur udda källor som kronärtskockor, plommon och okra. Gå in och läs på deras hemsida! Där finns mycket intressant att läsa om!

Melass per definition är Melass. Melass per definition är en tjock sirapsliknande substans som utvinns av saften från sockerrör eller sockerbeto. Det är en biprodukt med 50 procents sockerinnehåll vid tillverkningen av socker.


Melass per definition är en tjock sirapsliknande substans som utvinns av saften från sockerrör eller sockerbetor. Det är en biprodukt med 50 procents sockerinnehåll vid tillverkningen av socker.

Wamino-BonBon behöver inget konserveringsmedel tack vare sockret som konserverar produkten och beskrivs av Cosmetic Business som ”en naturlig kosmetisk ingrediens framtagen ur födoämnen som har lång hållbarhet och är spårbar”.

Wamino-BonBon utgör en ny spännande formuleringsteknik som ska ”revolutionera texturen hos hudvårdsprodukter”.

Vi älskar innovativa skönhetsprodukter och väntar spänt på att få sticka fingrarna i en Wamino Bonbon -någonting…

waminobonbon.00

Årets adventskalendrar 2018 – avskalad extravagans

Skincity släpper sin populära adventskalender idag, onsdag den 17 okt

Skincity släpper sin populära adventskalender idag, onsdag den 17 okt

Obs! Länkarna är inga affilitylänkar. Vi tjänar inga stålar på våra tips!

Idag släpper svenska Skin City sin adventskalender fullproppad med spännande skönhetsprodukter. Har inte haft chans att titta i några luckor, men jag tror inte ni blir besvikna. Priset är 1299 kronor och värdet på produkterna är hela 3800 kr.

 

 

Look Fantastick förra adventskalender sålde slut bara på några minuter förra året.

Look Fantastics förra adventskalender sålde slut bara på några minuter. I år har 10 000 personer förbeställt adventskalendern.

 

Look Fantastics adventskalender 2018

I år gäller det att hänga på låset om man ska få den adventskalender som man önskar. En av de mest eftertraktade är nog den brittiska skönhetssajten Look Fantastics adventskalender, den har redan 10 000 skönhetsnördar signat upp sig för redan. Jag kan lova att Look Fantastics julkalender inte gör dig besviken. Jag såg den själv live i Manchester för några veckor sedan. Fullstora och exklusiva produkter samt deluxe-prover  från hudvård, hårvård, makeup samsas med brun-utan-sol-produkter och verktyg. Övervikten ligger på hudvård kan jag avslöja! Look Fantastics adventskalender kostar 1100 kr till ett värde av 3500 kr.

kicks05

Kicks adventskalender 2018

Kicks Christmas Calendar 2018

Kicks Beautys adventskalender 2018 innehåller flera spännande överraskningar lovar företaget. I julkalendern finns allt från makeup och makeuptillbehör till hud- och hårvårdsprodukter från Kicks Beautys egna sortiment. Jag har fått ett pressmeddelande där jag hittar många nya favoriter bland andra deras fina ekologiska satsning Skin Treat! Kicks adventskalender släpptes vecka 40 och antalet är begränsat.

Kostar: 449 kr och har produkter till ett värde av 1 449 kr.

thebodyshop2018

25 Days of the Enchanted Ultimate Advent Calendar från The Body shops ”Freddie the fox”

25 Days of the Enchanted Ultimate Advent Calendar från The Body Shop

En av mina personliga kalenderfavoriter det här året gör The Body Shop. Jag älskar deras nya adventskalendrar som hyllar skogen och har ugglor och rävar på utsidan. Dessutom har The Body Shop bestämt sig för att återplantera massor av skog på utsatta ställen i världen så att skogens djur kan få ett bättre liv. Köper du en adventskalender från The Body Shop stödjer du indirekt detta schysta projektet. Två flugor i en smäll!

Pris: 1195 kronor.

franska LOccitane har gjort en vacker sparsmakad design på 2018 års adventskalender

Franska L’Occitane har gjort en vacker sparsmakad design på 2018 års adventskalender ”Magic”

 

L’Occitane 2018 Advent Calendar ”Magic”
L’Occitanes Magic adventskalender innehåller flera av företagets storsäljare. Bland andra 30 ml Verbena Body Lotion, 30 ml,  Ultra Rich Body Lotion och deras goda Almond Delicious Soap i full storlek.

Kostar: 999 kronor.

The Hut group köpte Glossybox tidigare i år och märket ger nu ut sin första

Glossybox ger ut en matig adventskalender 2018

Glossybox Limited Edition Adventskalender 2018

Glossybox presenterar sin allra första adventskalender sedan de blev uppköpta av The Hut Group. Att de blivit uppköpta av brittiska The Hut Group kommer sannolikt också att synas på vilka produkter som läggs i de rosa boxarna framöver. Bara paletten Winter Highlighter Palette från Huda Beauty är värd 450 kronor. Behöver jag säga att den här smällkaramellen drog uppmärksamheten till sig på skönhetsmässan i Manchester. kanske den mest prisvärda i det här gänget.

Pris: 1299 kronor och innehåller ett värde av 4300 kronor.

rituals adventskalender 2018.14

The Ritual Of Advent Calendar från Rituals är en av de snyggaste skönhetskalendrarna i år. Utformad som en julgran! Innehåller allt från brun utan sol till värmeljus för en perfekt spa-upplevelse i vintermörkret. Svår att motstå.

Pris 625 kr och innehåller produkter till ett värde av 1125 kr.

895 kronor kostar årets julkalender från Decleor

895 kronor kostar årets julkalender från Decleor

Franska Decleor ger ut en härlig feel-good adventskalender på temat ”Jingle oils” fylld av aromaessencer, vårdande balmer och härliga krämer att gotta sig i under vintermånaderna.

Julkalendern från Decleor kostar 895 kronor och värdet är så högt som 2470 kronor.

 

Amerikanska Kiehls släpper sin tredje julkalender

Amerikanska Kiehls släpper sin tredje julkalender

Är du hooked på amerikanska Kiehls doktorsinspirerade produkter och serum, då kommer du att gilla Kiehls fina julkalender 2018. Den säljer alltid som smör i solsken och görs i väldigt limiterade upplagor så man får hänga på låset.

Sida 67 av 249

Drivs med WordPress & Tema av Anders Norén