Du har väl inte missat det fantastiskt sköna kosmetikmärket theBalm? Med produkter som ”What’s your type – the Bodybuilder mascara”, ”Sexy mama”, ”Hot mama” och ”The sexpot series” och ”Bahama mama bronzer” är den inte bara underhållande på grund av sina namn, utan också för sina retroförpackningar med färgglada pinuppor och gammaldags apoteks-känsla. Allt är dessutom fritt från parabener och talk och inte testade på djur.
Märket grundades av amerikanskan Marissa Shipman, som tröttnade på sitt jobb på TV och började mixtra ihop egna skönhetsprodukter hemma i badrummet med hjälp av sheasmör, bivax och ricinolja.
Hon beställde 11 böcker om hur man gör sin egen makeup på Amazon.com och resultatet blev ett lip balm.
Marissa hittade ett labb som gick med på att producera hennes recept och så skickade hon smakprov på lip balmet till CBS där hon tidigare jobbat.
Eftersom det lönar sig med kontakter, så tipsade kollegorna om hennes lip balm i programmet ”The Early Show,” och succén var ett faktum. Cher köpte några stycken och magasin som InStyle prisade läppbalsamet.
Och vips så var theBalm fött – ett företag som idag, 10 år senare, omsätter ca 14 miljoner kronor.
Men riktigt ensam om att skapa theBalm var inte Marissa. Hennes mops, Wheezie, eller Eloise ”Wheezie” Shipman, som är hundens fulla namn, var med henne hela vägen och har därför fått en nyckelposition i företaget med titeln Chief Pet Officer. Oklart vilken produkt som Wheezie gillar mest.
Men nu finns givetvis betydligt fler produkter att köpa, bland annat den nya paletten Balmbini, (349 kr) som du hittar här, som är fullkomligt ljuvlig om än inte helt praktisk i handväskan. Men här finns lite smakprov på godbitarna ut theBalms kollektion och ungefär allt man behöver för en färdig partylook. Minus mascaran då. Men då kanske du kan investera i en ”Tall, dark and handsome”?
Lämna ett svar
Du måste vara inloggad för att publicera en kommentar.