http://www.youtube.com/watch?v=tSbfMxvuMUc
Jennifer Aniston vet att det hänger på håret. Sen den 43-åriga stjärnan blev delägare i hårvårdsföretaget Living Proof förra året har försäljningen ökat markant – vilket inte är så konstigt med tanke på att skådespelerskans hår hamnat etta på topplistorna ”vems hår vill du helst ha” sedan hon först dök upp i tv-rutan i serien ”Vänner”.
Det som skiljer Living Proof från andra hårvårdsmärken är, enligt företaget, vetenskap. Märket togs fram av professor Robert Langer och använder sig av riktiga forskare för att lösa knepiga hårvårdsproblem.
Jennifer hjälper till med utvecklingen (vad hände med de riktiga forskarna..?) och marknadsföringen och i princip halva hemsidan är ägnad åt Jennifers fantastiska hår – och låter oss förstå att det är Living Proof som ligger bakom det långa svallet.
Jag har själv inte testat produkterna men tänker köpa med mig några när jag åker till New York i höst, bland annat Flex Hairspray. Inte för att jag tror att den kommer förvandla mig till Jennifer eller för att jag tror att den är så mycket bättre än alla andra, utan för att reklamfilmen som du kan se ovan, är så vansinnigt charmig. Någon annan anledning behövs egentligen inte, väl? Mannen med Jennifer är Chris McMillan, stjärnans egen frisör, som också är involverad i Living Proof. Hans tips kan du givetvis hitta på hemsidan.
Lämna ett svar
Du måste vara inloggad för att publicera en kommentar.