Bloggaren, varumärkesstrategen och modeoraklet Elin Kling ger sig in i skönhetsbranschen

Bloggaren, varumärkesstrategen och modeoraklet Elin Kling ger sig in i skönhetsbranschen

 

Svenska Oriflame har från och med i år tagit över hela makeup arsenalen på Mercedes Benz Fashion Week i Stockholm. Svenska kläder. Svenskt mode. Svenskt smink. Och en ny svenska som Oriflames talesperson för nya makeupen The One. Modedrottningen Elin Kling. Kanske lite oväntat om du frågar mig. Elin för mig är ett likhetstecken med mode. I går på Valeries visning tillkännagavs den stora nyheten om Elin Kling och ikväll är det stor fest på Fotografiska muséet med hitflugna Oriflamedrottningar från hela världen. Dresscode cocktail!

Elin Kling på frontrow under Valeries visning

Elin Kling på frontrow under Valeries visning

 

Elin Kling blir global ambassadör för The ONE Collective och kommer tillsammans med de andra trendsättarna att bevaka de senaste skönhets- och modetrenderna åt Oriflame och dela med sig av tips och inspiration.

Det är en ära att få vara den globala ambassadören för Oriflame, ett företag som jag verkligen beundrar för dess värderingar och kunskap inom skönhet. Jag ser fram emot att inspirera Oriflames kunder världen över genom att dela med mig av min kreativitet och expertis,” säger Elin Kling.

En rysk bloggare på Valeris visning

En rysk bloggare på Valeris visning

 

Oriflame har slagis på stora trumman och enligt deras vd Johan Rosenberg så är The ONE den största lanseringen någonsin i svenska Oriflames historia.

Vi är fantastiskt glada över att samarbeta med Elin Kling och The ONE Collective. Med sin erfarenhet kommer de att kunna inspirera våra konsumenter och konsulenter att uppnå sina skönhets- och modedrömmar,” säger Johan Rosenberg, Executive Vice President Global Marketing and R&D.

 

 

Valeries visning var för en gång skull ganska  dämpad, men så hette temat Noir Sur blanc

Valeries visning var för en gång skull ganska dämpad, men så hette temat Noir Sur blanc

 

Foto: Oriflame

Foto: Oriflame