Acadermias champagnebar är ett återkommande populärt koncept på skönhetsmässan i Kista

Acadermias champagnebar är ett återkommande populärt koncept på skönhetsmässan i Kista

Det var en välbesökt skönhetsmässa som vanligt ute i Kista. May Otero och Catarina Pap de Pestény som grundat Acadermia hade lyckats dra ihop en bra mix av  utställare blandat med intressant föreläsningar med flera internationella inslag.

Årets snackis i pressrummet och på Instagram var skylten med budskapet om att man kunde vinna en bröstoperation. Hoppsan! Det var nog några som satte kaffet i halsen redan där. Lite oväntat eftersom May och Catarina pratar mycket om etik och moral. May försvarade det här med att tanken just är att sätta fokus på säkerhet och kvalité, men jag med andra undrar om det möjligen kan ha varit en tankelapsus där.

Pressloungen på Acadermia 2014

Pressloungen på Acadermia 2014

Hur som helst var det förutom en väldigt teknisk del med fillers,  Hydrafacial (vattenpeeling som jag skrivit om tidigare), Juvedermimpantat, kylterapier som Cool-shaping blandat med collagenprodukter som du tar invärets för att plumpa ut huden. Ytterligheten var då de ekologiska märkena som svenska Mette Picaut, ungerska Adriene Feller och sydafrikanska Africolgy i spetsen.

Africology nytt ekologiskt spamärke från Sydafrika

Africology nytt ekologiskt spamärke från Sydafrika

 

Tyska Babor har hängt på trenden med sonic och höghastighetsrengöring

Tyska Babor har hängt på trenden med sonic och höghastighetsrengöring

Italienska Cuccio har nagellack med lampa i korken så att man kan måla i mörker

Italienska Cuccio har nagellack med lampa i korken så att man kan måla i mörker

Glada färger och fina dofter i montern hos Insanto

Glada färger och fina dofter i montern hos Insanto