Den har varit slutsåld på Kicks.se ett bra tag. Doften Wonderlust formligen flyger ut ur hyllorna! Och det är inte så konstigt om man anlitar Firmenich som häller ner mandelmjölk i grytan och rör om. Jag älskar mandelmjölk.
Begreppet ”flykt” eller snarare eskapism är något som Michael Kors haft i åtanken när han tog fram doften.
– Framför mig såg jag en guldklädd Lily Aldridge, i ett okänt fjärran hav. Hon flyr från en yatch med en liten motorbåt tillsammans med sin älskare, (modellen Wouter Peelen). De försvinner in in i en gyllene solnedgång. Det är ett spel med ord, Wanderlust (önskan att resa), har designern berättat i en intervju med Womens Wear Daily.
Kampanjen har plåtats av Mario Testino.
Wonderlust skapades med Firmenich parfym och har tagits fram av näsorna Honorine Blanc (som är näsan bakom bland annat Twilight Woods från Body Works som jag avgudar) och Aurelien Guichard (som skapat dofter åt Bond no 9 och Comme des Garcons), och det är en typiskt mustig gourmanddoft.
Fokus ligger på nejlikor och mandelmjölk som åtföljs av heliotrop. Basnoten har en av komposition av bensoin, (en naturlig harts från Thailand). Slutkänslan i doften är ett intryck av värme och kryddig sötma samt ett stråk av kanel. Mmmmm. Passar nu till jul!
”Jag ville skapa något som var kvinnligt, strömlinjeformat på ett modernt sätt”, förklarar Michael Kors.
Det tycker jag han har lyckats med. Däremot tycker jag att videon som ska marknadsföra Wonderlust är lite väl cheezy. Hade jag hetat Mario Testino hade jag inte skickat någon räkning…
Wouter Peelen in Wonderlust – A New Fragrance from Michael Kors from Bananas Models on Vimeo.
Lämna ett svar
Du måste vara inloggad för att publicera en kommentar.