YSL Beauty presenterar idag sin nya talesperson. Modellen, sångerskan och skådespelerskan Zoë Kravitz. Det gör de rätt i. Zoë Kravitz representerar en modern gränsöverskridande personlighet, en stark tjej som inte bara är en stilikon utan även tar transpersoner och miljöfrågor i försvar.
Jag hoppas att detta innebär att L’Oréal-ägda YSL tar sitt förnuft till fånga och uppdaterar sitt innehåll i både hudvård och makeup så att den matchar Lenny Kravitz dotters stil. Det franska konservativa märket har exempelvis inte en enda AHA-syra i sin hudvård. Time flies. Inte sedan de lade i patenterade glykaner i sina krämer i början på 2000-talet har det hänt något. Basta. Men nu är det fokus på makeupen. Så jag hoppas att Zoë Kravitz får gå lös bland paletterna och sätta lite klös i märket.
”YSL Beauty har alltid varit en av mina favoritmärken. Deras förmåga att kombinera de chicaste lookerna med en ”raw edge” har alltid varit ett av de bästa sätten att uttrycka sig själv i både mode och skönhet. Inget forcerat, inget är falskt bara mycket, starkt och oförskämt. Jag är väldigt exalterad att jobba med detta legendariska och tidlösa företag. ”
Zoë Kravitz, time to work.
Lämna ett svar
Du måste vara inloggad för att publicera en kommentar.