#TogetherWeMarchOn
Underskatta aldrig makten i ett rött läppstift.
Fråga amerikanska kosmetikjätten Elizabeth Arden och deras taleskvinna, filmstjärnan Reese Witherspoon.
Stjärnan är frontfigur i Elizabeth Ardens nya lansering – läppstiftet ”March on”, som enligt företaget ska symbolisera suffragetternas marsch på Fifth Avenue år 1912, då Elizabeth Arden gav dem rött läppstift att bära som symbol för kvinnors rättigheter.
Det röda läppstiftet, som på den tiden inte var socialt accepterat, blev en del av kvinnorörelsen och har varit en ikon för kvinnlig styrka ända sedan dess.
Företagets grundare Elizabeth Arden var känd som förespråkare för kvinnors rättigheter och över 100 år senare vill företaget gå i sin grundares fotspår och påminna världen om kvinnors rättigheter, hylla kvinnliga prestationer och inspirera kvinnor att stödja andra kvinnor med hjälp av läppstiftet i företagets signaturnyans ”Red Door” i kampanjen ”March on”. Varje läppstift är signerat av Reese Witherspoon och släpps i en limiterad upplaga. 100 procent av intäkterna går till UN Women.
“Du hittar både styrka och vänskap i March On, och en känsla av att vi är tillsammans i det här. Genom att sammanföra UN Women, Elizabeth Arden och kvinnor överallt kan vi bidra till att förändra kvinnors liv över hela världen till det bättre”, förklarar Reese Witherspoon i ett pressmeddelande. ”Jag har det fantastiska privilegiet att förmedla dessa kvinnors berättelser genom mitt produktionsbolag och som Elizabeth Ardens taleskvinna samtidigt som jag via March On kan uppmuntra dem att dela sina egna berättelser.”
Beautiful Color Red Door Red-läppstiftet som lanseras i samband med March On kommer att finnas tillgängligt från och med början av mars 2018 i Åhlens City Stockholm och Grand Parfymeri.