Om en vecka är det internationella kvinnodagen. Det brittiska skönhetsmärket The Body Shop har inför denna angelägenhet tagit fram en tävling där du själv kan nominera en stark kvinna i din närhet som du tycker är värd att uppmärksamma. På sin nystartade portal beautywithheart.se kan du läsa mer om tävlingen som pågår till och med den 8 mars. Du kan även gå in i din lokala butik och lämna din nominering där. Den internationella kvinnodagen har funnits nästan lika länge som The Bodyshop. 1968 startade initiativet att fira en internationell kvinnodag av Förenta Nationerna.
I helgen, på Daisy Beautys läsarkryssning med Silja Line, träffade jag The Body Shops kommunikationsansvarige; Helena Hansson. Förutom att hon berättade om deras läppstiftsnyhet (som innehåller ingredienser som stödjer kvinnokollektiv och Fairtradehandel) berättade hon också om att sajtsatsningen beautywithheartportalen är tänkt att vara en samlingsplats för oss beautynördar som gillar att engagemang och skönhet går hand i hand.
Plattformen är tänkt att spegla The Body Shops syn på skönhet som ju inte bara handlar om att se bra ut, utan också må bra på insidan och att kunna göra något bra genom att använda deras produkter.
– Vi vill att portalen ska vara en naturlig social samlingsplats för våra kunder där man får följa med bakom kulisserna på The Body Shop. Man kommer att kunna läsa spännande artiklar, ta del av makeupguider, filmer, intervjuer, bloggar, omvärldsbevakning våra olika projekt och mycket mycket mer. Vi kommer också att bjuda in våra besökare att kommentera spännande nyheter och tycka till om vårt dagliga arbete, förklarar Helena Hansson.
Lämna ett svar
Du måste vara inloggad för att publicera en kommentar.